© Diane Cooper

my eye travels (detail), 2001
mixed media, 294 x 198 x 28 cm


Diana Cooper


Click for English text


Mit einfachsten Materialien wie Pompons, Karton oder Filz und arbeitsintensiven Zeichnungssystemen kreiert die in New York lebende Diana Cooper (*1964) persönliche, architektonisch inspirierte Energiezentren, welche scheinbar darauf abzielen, Ordnung in einem chaotischen System zu schaffen. "Manchmal habe ich das Gefühl, ich stelle Pläne her für eine Welt, die nur in meiner Phantasie existiert. Meine Arbeiten sind arbeitsintensive Netzwerke, die mysteriöse Funktionen und nicht-benennbare Maschinen andeuten. Sie sollen ein physisches, visuelles und konzeptuelles Eintauchen ermöglichen und gleichzeitig so bedeutend und so fragil sein, wie eine Eistorte, auf die die Sonne scheint" (Diana Cooper).


Die Galerie Staub(g*fzk!) stellt die Arbeit der international erfolgreichen Künstlerin Diana Cooper, die soeben den begehrten Rome Prize der American Academy in Rom erhalten hat, zum ersten Mal in der Schweiz vor.


Ausstellungsdauer: 21.8. - 18.10.2003
Oeffnungszeiten: Do-Fr 14 - 18.30 Uhr, Sa 11 - 16 Uhr


Galerie Staub (g*fzk!)
Rotwandstrasse 39 (im Hof)
8004 Zürich
Telefon 01 240 30 55
Fax 01 240 30 56
E-Mail: rolfstaub@staubgfzk.com

www.staubgfzk.com




Diana Cooper


Employing such materials as Scotch tape, cardboard, felt or pom pons, Diana Cooper (*1964, lives and works in New York) creates elaborative drawings and labor-intensive installation pieces. Her intense organizational systems resemble models of imaginary building complexes or mechanical systems. They seem to bring order into chaotic system.


"Sometimes I feel as though I am making flowcharts for an imaginary world. I want to expose the proximity of order to chaos and show how these two realms bump up against one another. Digital, biological and medical systems are our life support systems but they can fail us too. In their complexity they become unstable and sometimes quite fragile. Fragility is important to me because it underscores our own vulnerability. Like the makeshift improvisations on existing systems my work is fragile and grows organically. It depicts elaborate networks that suggest mysterious functions and unnamable machines. I want the viewing experience to be physical, visual and conceptual all at once. I want the work to be both vital and vulnerable, like an ice cream cake in the sun" (Diana Cooper, 2003).


Staub (g*fzk!) is extremely happy to introduce Diana Cooper's work for the first time to a Swiss audience.


August 21 - October 18, 2003